Dag 5 - Reisverslag uit Hope, Canada van Silvia Nick - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Hope, Canada van Silvia Nick - WaarBenJij.nu

Dag 5

Door: Silvia & Nick

Blijf op de hoogte en volg Silvia

30 Augustus 2014 | Canada, Hope

Ons Motel in Port Alberni lag pal aan een hele mooie rivier, waar afgaande op de vele zalm karkassen in het water er ongetwijfeld heel veel vis moet zitten.

Naast vissen en wildlife spotten gebeurt er niet echt heel veel in Port Alberni, de slogan van het plaatsje is dan ook "het meest betaalbaar" en de plaats wordt gesierd met een ongelofelijk mooie fabriek die het uitzicht op de rivier aardig verpest.

Het was dus niet zo heel erg dat we vroeg ons bed uit moesten om de ferry terug naar Vancouver te halen.. De rit naar de ferry was relaxed, heerlijk om de zon te zien op komen tussen de bergen. We waren mooi op tijd bij de ferry, en de terugtocht was niet al te spannend.

Eenmaal weer terug in Horseshoe bay, zijn we met de auto richting "north vancouver" gereden (wat grappig genoeg in het oosten ligt) en net voordat we de stad uitreden zagen we een bordje voor lynn valley canyon.

Omdat we toch genoeg tijd hadden om naar Hope te rijden besloten we hier maar eens van de snelweg af te draaien en op onderzoek uit te gaan.. en ja hoor wat een geluk een hangbrug... Sil kon haar geluk nauwelijks onder stoelen of banken steken toen ze eindelijk over mocht steken en ruim 30 meter boven de grond op een paar gammele plankjes naar beneden mocht kijken... op de foto's kun je de brede glimlach zien. :)

Het park zelf is heel erg mooi, en terwijl we een pad lopen dat bear trail heet, (om beren te vinden, natuurlijk) komen we een complete film crew tegen die hier ongetwijfeld de volgende hollywood topper aan het filmen zijn met als Thema "ontvoering door buitenaardse wezens"

Na al deze uitdagingen rijden op het gemakje door naar Hope, wat op ongeveer 300 KM ligt, voor de lunch kiezen we vandaag heel authentiek voor een lokale McDonald's..

Bij aankomst in Hope vinden we snel onze b&b voor vannacht, deze ligt vlak aan de oude spoorweg die is aangelegd in de 1800's om zilver en goud uit de bergen ter vervoeren, ons onderkomen voor de nacht is een klein huisje wat vroeger werd gebruikt door mensen die onderhoud deden aan het spoor, er past net een tweepersoonsbed-je..

Maar het beste van deze locatie is toch wel... een hout gestookte hottub... dat laten we ons geen twee keer zeggen en 5 minuten na de rondleiding liggen we heerlijk in het bad te koken.. 40" en uitzicht op een koude rivier is best wel vol te houden.

Voor diner kiezen we voor lokaal ingevroren sushi, maar de pittige zalm rolletjes zijn wel erg lekker.. grappig om te merken is dat zelfs de sushi hier in grote porties zit, wat in Nederland een bescheiden sushi zou zijn is hier een complete maaltijd voor 2 dagen. -> natuurlijk krijgen we daarop de vraag of we de rest mee willen nemen in een "to-go" bag..

's-avonds vinden dan nog onze eigen kachel voor het huisje waar Silvia het niet kan laten om een ongelofelijke fik te maken... Helaas gooit een kleine bui wat roet in het eten, maar onder de paraplu voor de kachel is het best vol te houden...

• 30 Augustus 2014 - 19:17

Mam En Pap:

Dit is wel erg gezellig maar ik zie geen foto's van de hangbrug of van het fikkie stoken :-(
    Tot de volgende update.

• 02 September 2014 - 07:49

Miriam:

Ha luitjes,
    Dat ziet er mooi uit daar.
    En Sil dat stoken zit in de familie hoor ,heb er ook 2 thuis.
    Nog veel plezier en geniet er van groetjes uit het verre Heeze doei doei xxx.

• 02 September 2014 - 19:32

Anita:

Hallo Nick en Sil,

Wat `n leuk verslag over jullie uitstapje en jawel dat stoken zit er ook bij ons in,
    Geniet er maar lekker van ,

Groetjes uit zummeren