Dag 9 en Dag 10 - Reisverslag uit Valemount, Canada van Silvia Nick - WaarBenJij.nu Dag 9 en Dag 10 - Reisverslag uit Valemount, Canada van Silvia Nick - WaarBenJij.nu

Dag 9 en Dag 10

Blijf op de hoogte en volg Silvia

05 September 2014 | Canada, Valemount

We hebben onszelf in jasper ingechecked in het Astoria Hotel, dit was het goedkoopste wat we konden vinden..en dat zie je ervan af... het hotel is alsof het sinds de jaren 70 niet meer vernieuwd is... en dus veel mooie kleuren lichtblauw, goedkoop skai en een televisie zonder afstandsbediening.... voor de rest wel schoon... maar een beetje een reis in de tijd...

Jasper is een schattig plaatsje aan de noordkant van de rockies wat is ontstaan doordat er een spoorlijn langskwam, en dat zie je wel terug aan een oude stoomtrein in het midden van het plaatsje...

Vandaag gaan we op ons gemakje opzoek naar beren... je zou toch zeggen dat met ongeveer 800.000 zwarte beren we er meer tegen moeten komen... We rijden langs de icefields parkway en stoppen bij een aantal hiking trails, waar we naast een verdwaalde eekhoorn en hier en daar een veldmuis weinig tegenkomen.. na dit ongeveer een uur of 2 te hebben bekeken besluiten we terug richting jasper te rijden en naar een natuurlijke hotspring om daar te gaan badderen... dat was een strak plan!

we rijden eerst de malligne vallei in, waar we naast een niet zo heel bijzonder meer de eerste "wit kont herten" tegen komen.. Sil springt als een echte sport fotograaf uit de auto en gaat aan de slag om dit allemaal vast te leggen...

Na ongeveer 30 minuten rijden komen we al de eerste troep "big horn sheep" tegen er staan een stuk of 10 van deze schapen heerlijk dood verloren midden op de snelweg... ons eerste wild van de dag is een feit... na nog een krappe 10 minuten verder te zijn gereden zien we aan de linkerkant een damhert in een droog meer liggen... erg imposant om te zien met zo'n gewei waar je vast en zeker ook een goede kapstok van kunt maken..

Na dit alles waren we blij dat we bij de miette hotsprings konden relaxen, deze bron geeft van zichzelf water af dat 54 graden is en daar maken ze dan een 2-tal zwembaden van 1 met water op 38 graden en 1 met water op 41 graden..... Die hottub gaan we echt bouwen in Opijnen !! wat is dit lekker...

Na dit alles rijden we op het gemakje door naar "Valemount" waar we 2 dagen even niets anders gaan doen dan relaxen...