dag 12, 13, 14 - Reisverslag uit Lillooet, Canada van Silvia Nick - WaarBenJij.nu dag 12, 13, 14 - Reisverslag uit Lillooet, Canada van Silvia Nick - WaarBenJij.nu

dag 12, 13, 14

Door: Silva & Nick

Blijf op de hoogte en volg Silvia

09 September 2014 | Canada, Lillooet

Na de beren te hebben gespot gisteren hebben we er nu echt zin in.. we zitten blijkbaar met ons hotel in het midden van Wells Gray Park. Dit is 1 van de gebieden met de meeste zwarte beren per vierkante km..

Na een nacht gesplapen te hebben in het Mike Wiegele Helicopter ski hotel (de man zet echt overal zijn naam op... zelfs op de toilet rollen) gaan we we onderweg naar een meertje dat in het midden van het park moet liggen.. een leuke rit over een modderweg van ongeveer 30KM.. we zijn zo blij dat wij de huur auto niet hoeven te wassen :)...

Na een ritje van ongeveer 10KM over het modder en stof besluiten we linksaf te slaan in een nog kleiner en meer onbegaanbaar modder pad. na 20 meter zien we al de eerste "beren drollen" dus dat doet onze hoop echt leven dat we hier nog meer beren zullen spotten...

We rijden heel langzaam over het pad, en op ongeveer 50 meter afstand zien we een bruine beer (ook deze is weer zwart) rustig in gras staan.. hij kijkt ons toch zeker een minuut aan, met zo'n blik in zijn ogen dat het net lijkt alsof hij niet kan plaatsen dat er 2 hollanders in een jeepje naar 'm staan te kijken... echt heel schattig... na een paar minuten vertrouwd hij het toch niet meer en met zijn dikke kont rent hij zo het bos in...

Na nog ongeveer een 300 meter door te rijden zien we alweer de 2e beer... (het lijkt erop alsof we hier echt geluk hebben) en deze is wat meer schichtig, maar blijft net als de vorige toch even kijken of wij niet zijn eten af komen pakken..na een paar minuten rent hij ook weg.

In de auto kunnen we onze lol niet meer op.. 2 beren gespot zo maar in het wild. Nu willen we ook meer!! dus we draaien om en gaan onderweg naar een meer waar er volgens "de boekjes" nog meer wild moet zitten.. na een drie kwartier over een modderweg, met hele mooie uitzichten komen we bij Murtle lake. Hier springen we uit de auto en gaan we wandelen..

Dat blijkt een aardige wandeling.. we zijn ongeveer 6 KM onderweg om het meertje te vinden. Terwijl we zo onderweg zijn komen we verschillende mensen tegen die met Kano.... onderweg zijn naar een aanleg plaats in de buurt... je moet er maar zin in hebben.... na nog een tijdje te hebben gewandeld.. en verschillende omgevallen bomen, watervallen en smalle paadjes te hebben geprobeerd kunnen we niet verder... gelukkig vinden we wel een aantal lege geweer patronen... (geeft heel erg veel vertrouwen) dus zonder succes klauteren we weer terug naar de auto... waar we heerlijk even kunnen relaxen...

De terugrit van ongeveer 30KM gaat een stuk sneller en we proberen ook echt even de 4WD uit van de huur auto... en het werkt :)... Natuurlijk kunnen we het niet laten om niet te stoppen bij het bos waar we eerder de beren hebben gespot... en ja hoor... 2 nieuwe beren... nu nog schattiger... Dus met de teller na vandaag op 9 beren gespot gaan we tevreden terug naar ons hotel.. klaar om morgen weer 500 KM te rijden...

• 09 September 2014 - 20:06

Mam:

9 Beren hoe klinkt dat, en die hebben jullie nu al gezien, dat moet een van de mooiste ervaringen zijn die je, je maar voor kunt stellen. En heeft Nick een nieuw klimrek bij de auto gekregen!!! Zo morgen weer 'n heel stuk rijden en dan weer nieuwe verrassingen.

Fijne dag en tot het volgende verhaal, dikke knuffel, mam.