dag 1 & 2 - Reisverslag uit Tofino, Canada van Silvia Nick - WaarBenJij.nu dag 1 & 2 - Reisverslag uit Tofino, Canada van Silvia Nick - WaarBenJij.nu

dag 1 & 2

Door: Silvia & Nick

Blijf op de hoogte en volg Silvia

28 Augustus 2014 | Canada, Tofino

Dag lieve mensen, het heeft even op zich laten wachten maar hier is dan eindelijk het teken van leven vanuit Canada! Zoals vele van jullie weten is dit een droom die uit komt voor Sil. Na veeeeele jaren dromen dan eindelijk werkelijkheid geworden!

Op 01-01-2014 hebben we de vliegtickets naar Canada geboekt en vervolgens stapsgewijs, de auto, hotels/campings en activiteiten. We hebben aardig wat voor pret gehad en af gelopen maandag zijn we dan eindelijk in het vliegtuig gestapt.

Na een korte vlucht van Amsterdam naar London hebben we eerst lekker ontbeten op de luchthaven (heel verantwoord en gezond een yoghurtje met vers fruit voor Sil en natuurlijk veel “gezonder” worstjes met ei voor Nick) om vervolgens door te vliegen naar Vancouver.

Deze vlucht duurde ongeveer een uurtje of 9. We hebben ons prima vermaakt met films, Candy Crush en zelfs hebben we even de tijd kunnen doden met een uurtje of 2 slapen. Het vliegtuig landde stipt om 12.00uur op het vliegveld van Vancouver, waar de auto een Jeep Patriot….. al op ons stond te wachten, gewassen en wel!

We hebben onze bagage in de auto geladen en direct naar Walmart gereden om daar onze professionele camping uitrusting te kopen. En het is geworden: een 8 persoons tentje, 1 luchtbed, 2 slaapzakken, 1 gasbrander, 1 pan en 1 mes ;-) , dus dat moet goed komen!

Na het doen van de inkopen zijn we naar ons hotel gereden, ‘L Hermitage in Vancouver. Wat hebben ze hier heerlijke bedden zeg. Sil heeft eerst een powernapje gedaan om over de jetlag heen te komen, daarna lekker gedoucht om vervolgens bij een vrij aardig tentje een burger te eten (smaakte echt prima). Rond een uurtje of 22.00 zijn we naar bed gegaan en de uurtjes die we geslapen hebben waren prima. Door de jetlag waren we bijtijds wakker en zijn buiten de deur gaan ontbijten bij Tim Hortons (de Starbucks van Canada). Een yoghurtje met fruit en een koffie om de dag goed te starten.
We hebben een leuke reis voor de boeg namelijk met de veerboot van Horseshoe Bay naar Nanaimo (Vancouver Island). Na een tijdje in de rij gestaan te hebben en een ijsco zwaarder mochten we eindelijk de boot op. Wat een mooie overtocht!!! Een heerlijk zonnetje, prachtig uitzicht en natuurlijk fijn gezelschap ;-)

Rond een uurtje of half 5 voeren we het haventje in van Nanaimo. Onze eindbestemming voor deze dag is Green Point (20 km onder het plaatje Tofino). De route hier naar toe was echt geweldig, veel watertjes, meren en plekken waar je het liefst even zou willen stoppen om van het uitzicht te genieten. Maar helaas, we wilde graag voor het donker op de camping om de tent op te zetten. Na een rit van ongeveer 2 uurtjes zijn we aangekomen op de plaats van bestemming, Green Point.

Zo en nu eerst maar eens even de tent opzetten, met al onze kampeer skills moet dat een eitje zijn. Maar helaas, wat een worsteling was dat zeg, niets gegeten, ons humeur op zijn best ;-) een echte gezellige aangelegenheid, hahahha. Maar: HIJ STAAT!!! Woehoe!!

• 28 Augustus 2014 - 14:34

Marleen:

Hey Sil en Nick,

Wat een leuk begin van jullie reis! Mooie foto's ook. En ja... zo'n enorme tent voor het eerst opzetten op een lege maag is een gezellige uitdaging. Veel plezier met de rest van jullie reis en ik blijf jullie volgen.

Groetjes
    Marleen

• 28 Augustus 2014 - 15:26

Mam En Pap:

Ha vakantiegangers,

Fijn dat jullie goed aangekomen zijn en dat alles zo vlekkeloos verlopen is ;-))
    Als je nu even went aan het kamperen dan heb je thuis ook niet heel veel meer nodig. Tent in de tuin en het huis kun je verhuren voor de B&B. Goed plan, dan komen wij vaak :-)

Ga verder met genieten en we kijken uit naar het volgende verslag en de foto's.

Groetjes pap en mam.

• 28 Augustus 2014 - 20:35

Ana:

Hey saampjes,

Leuk om jullie zo te volgen in dit geweldige avontuur met hopelijk heel veel beren ;-)
    Het opzetten vd tent was waarschijnlijk al een avontuur op zich zo te lezen, hihi.
    Veel plezier en geniet van al het moois daar!!

Groetjes,
    Ana & de rest

• 29 Augustus 2014 - 07:44

Miriam :

Hoi Sis en Nick,
    Leuk hoor het ziet er gezellig en mooi.
    En Sil je bent al goed bezig zie ik met je souvenir winkeltjes hi hi