dag 4 "Op naar Port Alberni" - Reisverslag uit Tofino, Canada van Silvia Nick - WaarBenJij.nu dag 4 "Op naar Port Alberni" - Reisverslag uit Tofino, Canada van Silvia Nick - WaarBenJij.nu

dag 4 "Op naar Port Alberni"

Door: Silvia & Nick

Blijf op de hoogte en volg Silvia

29 Augustus 2014 | Canada, Tofino

Gisteren nog 1 dingetje vergeten te schrijven, we hebben marshmallows gekocht… en geroosterd op ons “gas fornuisje” heerlijk… de foto’s van Sil geven duidelijk een idee van hoe lekker dat wel niet was… maar dat gezegd hebbende op naar dag 3…
Vandaag gaan we ons tentje afbreken de spulletjes inpakken en op naar onze stop in het midden van Vancouver Island: Port Alberni.
We zijn vandaag alweer vroeg wakker, mede omdat het licht de tent binnenvalt.. maar ook omdat de druppels van de bomen (de term regenwoud, betekent dus ook dat er een continue nevel onder de bomen hangt) steeds op de tent vallen.
Dus nadat we wat instant koffie en een kopje thee hebben gezet gaan we aan de slag om onze tent af te breken, na de uitdaging van de tent opzetten dachten we dat afbreken ook wel moeilijk zou zijn… maar dat viel alles mee… alleen – zoals verwacht – past het allemaal niet meer in de tassen/zakken waarin de tenten en slaapzakken in hebben gezeten.
Alles in de auto geladen, zijn we klaar voor de rit naar Port Alberni, leuk tochtje van ongeveer 90 KM dwars door het binnenland van Vancouver Island, eerst nog even tanken (,90 eur per liter) en dan zijn we klaar voor de rit (oh ja, silvia heeft bedacht om pindakaas m&m’s te eten… heerlijk………)
De rit brengt ons langs echt hele mooie kreekjes, stroompjes en bergjes, allemaal echt heel erg mooi… maar het hoogte punt volgt ongeveer 13 KM voordat we onze bestemming bereiken, ja hoor op zijn dooie gemakje steekt een ZWARTE BEER voor onze auto de weg over.. we waren allebei zo verrast dat we geen foto hebben gemaakt… maar het is een feit de eerste beer is gespot.
Dit was ZO GAAF, nu hebben we pas echt de smaak te pakken om nog meer beren te gaan bekijken, dus na even snel te zijn ingecheckt in ons Motel (wat er best okay uitziet) – Somas motel, toch nog even terug gereden om te kijken of we nog wat beren kunnen vinden… (helaas)
Vanavond alweer een vroege avond want morgen mogen we om 7.45 met de boot mee terug naar het vaste land om door te rijden naar Hope.. maar het is een feit – EERSTE BEER GESPOT!

• 29 Augustus 2014 - 07:37

Miriam:

Ha genieters,
    Mooi hoor daar geniet er maar lekker van .
    Leuk om te zien en te lezen.
    Groetjes dikke knuffel van ons allemaal.

• 29 Augustus 2014 - 11:55

Pap En Mam:

Gelukkig al verschillende soorten beren gezien. Leg voortaan het fototoestel heel dicht bij je en als je iets ziet bewegen pak het dan rustig misschien dat het dan lukt om plaatjes te schieten.
    En Silvia, je bent echt 'n model met je gele pakje aan, stond het Nick ook zo goed!!
    Ga verder met genieten en wij blijven jullie volgen.