Dag 5,6,7 - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Silvia Nick - WaarBenJij.nu Dag 5,6,7 - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Silvia Nick - WaarBenJij.nu

Dag 5,6,7

Door: Silvia & Nick

Blijf op de hoogte en volg Silvia

03 September 2014 | Canada, Lake Louise

Waar we jullie de laatste keer hebben verteld over de hottub en het eco-friendly hotel waar we in hebben geslapen is onze volgende stop toch echt wat anders.

voordat we onderweg gaan zijn we toch nog eerst even gestopt in de buurt van ons hotel in Hope, hier hebben we gekeken naar de "Othello Tunnels" deze tunnels zijn aangelegd in de 1880's toen de Britten besloten hadden om het goud en zilver uit canada te moeten vervoeren. Hiervoor hebben ze een aantal tunnels gemaakt in de berg om de spoorweg doorheen te sturen.. erg indrukwekkend om te zien hoe dit gemaakt is.

Na deze wandeling springen we in de auto voor een krappe 4 uur tocht naar Vernon in de Okanagan Vallei, hier komen we zonder al te veel dingen te zien onderweg, rond 4 uur aan...

Zoals beloofd is dit echt wat anders, een compleet golf resort met alles erop en eraan...Dat laten we ons natuulijk maar 1 keer zeggen :)... en krap 10 minuten nadat we de koffers in de kamer hebben gezet besluiten we om te onderzoeken of we hier kunnen/mogen golfen... en ja hoor het mag... en tot onze grote verbazing vinden ze het ook nog een goed plan om ons in een golf karretje te zetten... (ze vroegen niet eens om een rijbewijs)

Nou ja, wat zich al laat raden wij gingen met ons golfkarretje en ongeveer 20 knuppels onderweg naar de driving range en we hebben daar ruim een uur balletjes we staan te slaan tegen de ondergaande zon... terwijl we daar zo bezig waren zagen we in de verte wat jonge hertjes die uit de bergen rustig voorbij komen huppelen onderweg naar een rustig veldje om wat te grazen.

's-avonds nog een lekkere maaltijd en dan onderweg naar ons volgende avontuur!

Nu gaan we dan toch echt onderweg naar Lake Louise, in het midden van de Rockies, De rit naar Lake Louise is echt schitterend vanaf de snelweg zien we de wit besneeuwde toppen al op ons afkomen....

Als we in Lake Louise aankomen, rijden we (een beetje verkeerd) meteen naar het meer... en is onze camping nog een klein stukje verderop... Het meer is schitterend, maar niet geheel zoals we verwachtten is het nu ook mogelijk om op het meer te kanoën, hierdoor wordt het stille water wel wat verstoord door chinese toeristen..

"s-avonds de tent opzetten gaat steeds sneller... in 10 minuten staat de tent... wij helemaal happy totdat we erachter komen dat we de tent op de verkeerde plaats hebben opgezet.. na enig protest hebben we onze 8-persoons tent toch maar opgepakt en op "onze" plaats neergezet.. nu voor de 3e keer staat de tent in krap 5 minuten weer.. we worden hier nog eens goed in :)

Nu de tent staat, gaan we maar eens rondkijken op de camping.. en wat blijkt we zitten midden in Grizzly gebied op ongeveer 10 meter van onze tent staan hoge elektrische hekken om de beren buiten te houden, en wij mogen onze eigen barbecue maken!!! dus na even over het hek te hebben gekeken of we wat lekkere beer zien voor op de bbq en we eigenlijk alleen maar eekhoorns zien... gaat Silvia toch maar eerst weer een fik maken, en Nick gaat op jacht in de supermarkt opzoek naar wat "bbq worst".

Na een goede nacht slaap in onze tent en een barbecue waar we nog lang aan terug zullen denken is het weer een nieuwe dag... vandaag gaan we opzoek naar Grizzly beren in het gebied... en we zetten echt alles opzij vandaag en gaan met een gondellift, onderweg naar de top van een berg... het uitzicht is spectaculair, en eenmaal boven zien we geen beren.. maar wel een groep wilde herten. Echt geweldig om te zien...