Dag 8 en 9 - Reisverslag uit Beaufort West, Zuid-Afrika van Silvia Nick - WaarBenJij.nu Dag 8 en 9 - Reisverslag uit Beaufort West, Zuid-Afrika van Silvia Nick - WaarBenJij.nu

Dag 8 en 9

Door: Nick en Silvia

Blijf op de hoogte en volg Silvia

28 April 2016 | Zuid-Afrika, Beaufort West

Dag 8,

Onze braai van gisteren verliep redelijk goed, de rook was tot in de verre omtrek te zien en je weet dat wanneer een hele familie vervet apen komt kijken of je niet hun bos aan het platbranden bent dat je dan goed bezig bent. We trekken ons niets aan van dit publiek en genieten heerlijk van onze braai.

De volgende morgen worden we gewekt door de felle zonnestralen die door een dakraampje ons huisje binnen schijnen, het beloofd wederom een stralende dag te worden.. het valt toch wat tegen als we naar buiten lopen en merken dat het krap 8 graden is… maar stoer als we zijn houden we toch die korte broek aan. Het is tenslotte toch vakantie!.. Na de kilometers van de afgelopen dagen besluiten we om vandaag een beetje rustig aan te doen. Na een ontbijtje gaan we ons parkje even verkennen, te voet.

Via een rustig pad lopen we langs de huisjes van de staf, en langzaam komen we steeds hoger en hoger tot we na ongeveer 4 kilometer stuiten op een beeld wat zo uit een maan landschap had kunnen komen. Een enorme wand van los liggende rotsen waarvoor over een lengte van zeker een kilometer dezelfde rotsen verspreid liggen. (we leren later dat dit een dam is…) Gelukkig is de labrador van het parkje met ons mee gelopen en hij vermaakt zich kostelijk met het opjagen van dassies die tussen de rotsen verstopt zitten.. we bekijken dit tafereel ongeveer een kwartiertje waarna we besluiten om terug te wandelen richting het park.
Bij terugkomst in het park zien we dat onze koelkast echt helemaal leeg is, en dat in combinatie met een lege maag is nooit een goed teken.. enkele minuten later rollen we met onze corolla richting beaufort wes (de t wordt in het afrikaans niet gebuikt). We belanden in iets wat zo uit een scene van de grote uittocht lijkt te komen.. het lijkt erop alsof het hele dorp heeft besloten om vandaag boodschappen te gaan doen. Met onze rommelende maag vechten we ons een pad naar een tentje op de parkeerplaats waar ze sushi maken van Biltong en andere lekkernijen. We zijn niet zo dapper dus kiezen toch maar voor een broodje… hierna dompelen we ons onder in een zuid afrikaans inkoop ritueel.. zoals je verwacht is de rij bij de kassa slechts 2 mensen, maar duurt het toch 20 minuten om onze boodschappen af te rekenen. Vanavond hebben we sate en hamburgers op de braai.. en ook vanavond weer eten we met publiek, everzwijnen, aapjes en een verdwaald bokje.

Dag 9,

We worden wederom gewekt door de zonnestralen het beloofd vandaag qua temperatuur wat beter te worden dan gisteren, en wij gaan dus weer op avontuur uit.. vandaag staat het Karoo park op de agenda dit park waarvan de geschiedenis bijna 200 miljoen jaar terug gaat moet naast imposante en oude bergen ook zeer veel schildpadden en andere reptielen. Onverschrokken gaan we dan ook op pad om 45 kilometer door het park te gaan rijden opzoek naar schildpadden.. en weetje na een tijdje beginnen zelfs stenen erg op schildpadden te lijken.. onvermoeibaar ploeteren we over een weg die lijkt te zijn aangelegd door blinden met een verstandelijke en fysieke beperking in het proces rijden we bijna 3 keer vast met onze bodemplaat en verliezen we een wieldop.. en tot overmaat van ramp nog steeds geen schildpad of ander levend wezen gespot…

We zijn inmiddels dusdanig klaar met dit alles dat we voor een onvervalst KFC maaltijd terug gaan naar Beaufort, deze lunch voelt een beetje bijzonder… we zitten als enige 2 blanken in een kfc gevuld met ongeveer 100 Afrikanen uit de township achter de KFC… we vallen zoals je zult begrijpen enigszins uit de toon.. desondanks smaakt de kfc afschuwelijk.. :)… tegen het einde van de middag komen we terug bij onze lodge en wat zien we daar op het gras niet 1 maar 2 schildpadden… dus na alle ellende van de ochtend hadden we eigenlijk net zo goed op een stretcher in de zon kunnen blijven liggen.. we pakken natuurlijk wel meteen de kans om hier met de schildpadden in de zon te gaan liggen..

• 28 April 2016 - 10:07

Mama Martha :

Nu vallen jullie op bij 100 Afrikanen als jullie thuis komen vallen jullie op bij de rest van Nederland. Z'n bagger weer is het hier, het gras is nog steeds niet gemaaid en het is ongeveer 10 a 15 cm hoog. Maar het krijgt in elk geval voldoende water :).
    Zorg dat je in elk geval voldoende foto's maakt want dan blijft in elk geval thuis ook nog een tijdje de zon schijnen.

Juul en Wolf hebben vannacht in de kamer geslapen en dat hebben ze goed gedaan. We hebben 2 stoelen tussen de bank en het muurtje gelegd zodat ze niet op de bank kunnen gaan liggen. Tegen half 7 ging de het ochtend alarm van hun 2tjes af dus dan maar opstaan en uitlaten :(.

Hier gaat het verder prima en gaan wij zo even naar Tiel.
    Geniet maar verder en groetjes van ons.