Dag 7,8 - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Silvia Nick - WaarBenJij.nu Dag 7,8 - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Silvia Nick - WaarBenJij.nu

Dag 7,8

Door: Silvia & Nick

Blijf op de hoogte en volg Silvia

04 September 2014 | Canada, Jasper Park Lodge

Natuurlijk zijn en blijven we tijdens al deze dagen echt rondkijken om beren te vinden, vooral Grizzlies nu we hier toch echt in grizzly beer gebied zitten maar het vlot nog niet echt.... dus na een beetje rond zoeken komen we bij een afgesloten gebied in de buurt van het de rocky mountains waar een 8-tal wolven zitten die zijn gered van spuitje... nu kunnen we hier dus eindelijk eens zien hoe een "echt" wolfje eruit moet zien.. en het is wel heel liefelijk allemaal.

Maar dat is natuurlijk niet het enige wat we gedaan hebben :), om onze dag helemaal goed te maken gaan we ook nog raften.. let wel het is hier nu ongeveer 6 graden en het regent... en wij vinden het een strak plan om in een boot te gaan zitten op een rivier van gletsjerwater dat nog kouder is dan 6 graden... Het moet gezegd worden dit was wel echt heeeel erg cool, we hebben verschillende watervallen overleeft en zijn aardig nat geworden..

In de tussentijd is het hier in Lake Louise maar blijven regenen.. en regenen.. dus tot onze verassing toen we terug kwamen op de camping was onze tent van 70 EU van een geweldige tent veranderd in een overdekt binnenzwembad.... het luchtbedje dreef nog net niet naar buiten maar het scheelde niet veel.

Dus na enig over en weer gepraat, en wat belletjes verder... hop de tent de container in en wij heerlijk naar een motel met hottub, king bed en alles wat erbij hoort... ons kampeer avontuur eindigt hier!!

Na een nacht heerlijk te hebben geslapen in de Lake Louise inn, is het nu tijd voor onze volgende etappe in de reis, dwars door de rockies over de Icefield parkway via de gletsjers naar Jasper.

Deze weg is ongeveer 300 KM tussen Banff en Jasper en is zonder iets te overdrijven spectaculair, zowel links als rechts zie je de toppen van de rockies voorbij komen en in de valleien heb je schitterende meren, bossen en alles wat je maar kunt bedenken (check vooral de foto's) in het midden van deze weg liggen de Columbia Icefields, waar we zijn gestopt om over een gletsjer te gaan wandelen... deze gletsjer is de afgelopen jaren al aardig wat van zijn volume kwijtgeraakt.. maar is op het dikste deel nog steeds dieper dan de Eiffeltoren hoog is...

's-avonds rijden we door naar het dorpje Jasper, om daar heerlijk te gaan slapen in een motel - en dus geen tentje :)

• 04 September 2014 - 16:57

Mam:

Zo, de weg naar de camping is nu voorbij, dus geen vuurtje stoken bij het vallen van de nacht, jammer, dat is zo gezellig ;-). Maar als ik lees wat jullie er voor terug krijgen dan benijd ik jullie wel hoor.

Ik weet niet zeker of ik de enige ben maar van jullie laatste verslag heb ik geen foto's ontvangen, misschien komen ze nog!!

Hier gaat het prima, veel zon en we verheugen ons erop dat we zondag naar Gent gaan.

Ga verder met genieten en wij kijken uit naar het volgende reisverslag,
    Groetjes pap en mam.

• 05 September 2014 - 21:33

Sil:

Dag moeders!
    Soms zetten we ons verhaal alvast op de site maar nog geen foto's omdat het best wat tijd kost om ze te verkleinen. Dus ligt niet aan jou :-) had natuurlijk wel gekunt met al je elektronische problemen ha ha ha!
    Gr. Sil

• 08 September 2014 - 08:07

Miriam:

Ha luitjes,
    Ik zie wel dat jullie het goed naar je zin hebben,het ziet er ook prachtig uit daar.maar sil je hebt nog niet op een berevelletje kunnen liggen? Hi hi.
    Nou geniet er nog maar lekker van doei.